Monday 13 February 2012

Tips Kerja - Mencari Peluang Pekerjaan


Boleh menjadi sukar untuk berjaya dalam mencari pekerjaan dengan keadaan ekonomi sekarang, terutamanya apabila anda berkelayakan cukup untuk mengambil kedudukan yang membayar lebih tinggi. Sama ada anda sedang mencari untuk bekerja di bandar di mana anda sedang hidup, jika anda sanggup untuk berulang alik, atau jika anda mahu bekerja dari rumah, terdapat beberapa helah yang anda boleh gunakan untuk membuat mencari pekerjaan lebih mudah. Di sini, kami akan mengambil lihat di beberapa cara mudah untuk meningkatkan peluang anda untuk mendapatkan pekerjaan yang baik, tidak kira di mana anda sedang mencari.

Jika anda sedang mencari pekerjaan tempatan, terdapat lebih banyak sumber pada pelupusan anda daripada hanya Iklaneka. Banyak bandar kini mempunyai kerja hosting laman web yang membolehkan perniagaan untuk membuka posisi baru dan pencari kerja untuk mengakses jawatan-jawatan ini secara percuma. Beberapa laman web pekerjaan membenarkan anda untuk memuat naik resume anda bagi permohonan yang mudah, dan kerja-kerja yang disenaraikan boleh berkisar dari pekerjaan gaji minimum untuk jawatan pengurusan peringkat tinggi, pekerjaan bebas perantisan.

Banyak pusat pekerjaan membenarkan anda untuk menapis pelbagai hasil oleh industri, membayar tahap dan jenis atau panjang pekerjaan. Pameran kerja di Malaysia sering mempunyai pelbagai besar jawatan yang ada juga, dan mengekalkan dengan peristiwa-peristiwa ini melalui surat berita adalah cara yang baik untuk mempunyai banyak jawatan yang ada pada pelupusan anda.

Jika anda ingin bekerja dari rumah, internet sentiasa mempunyai pelbagai kedudukan terbuka dari seluruh dunia, banyak yang membolehkan anda bekerja dari rumah, atau menghantar kerja anda secara elektronik. Kebanyakan pekerjaan ini adalah atas dasar bebas, tetapi itu tidak mengatakan bahawa mereka tidak boleh menyediakan peluang pekerjaan jangka panjang - jika anda bukan sebahagian daripada syarikat itu sendiri, beberapa pekerjaan akan menyediakan anda dengan projek berulang kali untuk anda mengikut keperluan syarikat. Pekerjaan-pekerjaan ini ada di dalam bidang-bidang yang berkaitan dengan pembangunan web atau pemasaran, dan mempunyai kedudukan untuk sesiapa yang mahir dalam pengaturcaraan, penulisan, reka bentuk grafik, dan pemasaran.

Mempunyai resume yang bagus adalah kunci untuk mencari pekerjaan yang sepadan dengan kemahiran anda, dan anda sering mengemaskini resume anda dengan pengalaman baru anda. Sama ada anda sedang mencuba untuk mencari pekerjaan dalam talian atau tempatan, yang mempunyai portfolio adalah cara yang bagus untuk mempamerkan kerja anda, terutamanya jika anda berada dalam salah satu daripada industri kreatif. Terdapat pelbagai laman web yang membolehkan anda untuk menyimpan kerja anda secara elektronik, membolehkan anda dengan mudah menganjurkan ratusan artikel atau imej yang berbeza ke dalam galeri kemas.

No comments:

Post a Comment