Tuesday 14 February 2012

Kerja Kosong - Q dan A Mencari Kerja Kosong


Kami tidak tidur malam memikirkan apa soalan penemuduga akan bertanya pada hari temuramah dan apa yang kita katakan untuk membalas. Ada sebab yang tertentu di sebalik setiap soalan yang ditanya dalam satu temu bual. Di sini kita akan bercakap tentang beberapa soalan yang amat ditakuti yang mungkin dilemparkan kepada anda di dalam bilik temuduga. Anda juga akan menemui jawapan kepada soalan. Mempelajari punca belakang bertanya soalan engkau. Di sini kita pergi!

  • Q: berapa lama anda telah digunakan untuk mencari pekerjaan? (Punca: Adakah anda mempunyai sebarang kelemahan yang majikan lain telah menemui!)
  • A: Selepas saya berhenti kerja terakhir saya, saya mengambil masa untuk menjadi diri saya dan menemukan hal-hal yang berkaitan dengan kerjaya saya. Saya tidak fikir mengenai perkara ini sebelum ini, hanya pergi ke hadapan dengan pekerjaan. Saya ingin mengetahui matlamat jangka panjang saya, dan telah menerima pakai pendekatan selektif terhadap pekerjaan. Saya hanya mula mencari pekerjaan dalam beberapa minggu terakhir. Saya berminat dalam syarikat dan kedudukan bahawa saya telah memohon untuk anda.


  • Q: bagaimana anda bersedia diri anda untuk menghadapi temuduga ini? (Punca: Adakah anda benar-benar berminat dalam pekerjaan atau telah datang tanpa keghairahan jauh.)
  • A: apabila aku menemui iklan ini di internet, ia menarik perhatian saya. Saya segera dimuatkan ke laman web syarikat untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenainya. Saya mendapat tahu mengenai syarikat, pengasasnya, dan lain-lain eksekutif apabila saya mendapat pelantikan itu, saya bercakap kepada rakan-rakan saya (yang adalah daripada industri) mengenainya.


  • Q: berapa banyak gaji yang anda jangka akan dapat? (Punca: Bolehkah kita mampu apa sahaja yang anda akan mengenakan kami, anda boleh menuntut kurang daripada apa yang kita harapkan?).
  • A: Saya perlu mengetahui lebih lanjut mengenai kerja, tanggungjawab yang datang dengan ia, sebelum saya boleh menilai gaji. Boleh saya tahu bagaimana julat banyak bajet untuk jawatan ini?


  • Q: Bagaimana anda tinggal dikemaskini pada berlalu, berita, kira-kira industri di mana anda telah bekerja? (Punca: Apabila anda adalah melalui, adakah anda menjalankan dengan tabiat pembelajaran)
  • A: Saya cuba dan sentiasa dikemaskini dengan hampir semua maklumat yang saya dapat mengumpul. Saya membaca bahagian perniagaan surat khabar dan majalah. Saya sebahagian daripada beberapa pertubuhan-pertubuhan profesional. Saya membuat kawan dengan orang-orang yang bekerja dalam industri. Saya juga hadir sebagaimana seminar banyak yang saya boleh. Ini adalah bagaimana saya menjaga diri saya dikemaskini dengan semua berita yang berkaitan dengan pasaran kerja.


  • Q: Apakah jenis orang yang kamu mendapati tidak selesa bekerja dengan?
  • A: Saya telah selesa dengan orang yang paling saya telah bekerja dengan pada masa lalu (dengan beberapa pengecualian). Saya terserempak dengan orang dari pelbagai latar belakang, namun tidak mempunyai masalah berurusan dengan mereka. Walau bagaimanapun, saya berasa sedih dengan kecurangan bahawa beberapa orang telah menunjukkan tentang kerja. Saya telah memberitahu mereka bahawa sopan di muka, apabila saya mendapat peluang untuk berkomunikasi.

No comments:

Post a Comment